\
Russian (CIS)English (United Kingdom)
Пошук на сайті
Новини
Статистика відвідувань
На даний момент 83 гостей на сайті

           До безпосередніх завдань виховного процесу вузу належить формування високого рівня складових менталітету особистості, зокрема «соціальних наук», «відношення до себе і світу», «погляди на світ», «оцінка навколишньої діяльності», «стереотипи мислення», «переконання», «ідеали», «інтереси», «соціальні установки» «стереотипи поведінки», «поведінкові альтернативи», «національний характер», «народний дух» та багато інших.

Викладацький склад кафедри соціально-економічної географії і регіонознавства постійно співпрацює зі студентами в науковому, культурно-духовному аспектах. Виховні заходи (бесіди, кураторські години, тематичні лекції), організація і проведення традиційних свят, заснування власних традицій – далеко не повний арсенал засобів, що виступає невід’ємною складовою навчально-виховного процесу кафедри.

Підготовка, організація та проведення загальнокафедральних свят сприяє становленню кафедральних традицій, створюються умови для повноцінного розкриття творчих здібностей та таланту студентів.

Посвята студентів-першокурсників до лав соціо-економіко-географів

 Щороку у перший тиждень вересня влаштовується святковий прийом нового поповнення – першокурсників до лав соціо-економіко-географів‚ які поступили на спеціальність «економічна і соціальна географія». Як правило, на святі присутні почесні гості, серед яких декан, проректор з наукової роботи, а також викладачі та співробітники‚ випускники кафедри минулих років‚ студенти кафедри всіх курсів та їх батьки – така організація свідчить про високий ступінь значення заходу та допомагає першокурсникам відчути себе «своїми». Проведення такого свята дозволяє не лише ближче познайомитися з діяльністю кафедри та її колективом співробітників і студентів, а й краще роззнайомитись самим першокурсникам, проявити свої творчі та комунікативні здібності при підготовці до святкування; більше дізнатися про університет, відвідавши цікаву екскурсію в його музеї.

Традиційно студенти кафедри до свята готують презентації літніх практик: незабутня природнича практика в с. Гайдари, так званий «курс молодого бійця»; цікава і багата новими враженнями міжрегіональна практика другого курсу, під час якої студенти відвідали всі соціально-економічні регіони України, дослідили територіальну організації господарства сусідньої країни;  комплексна навчально-дослідна експедиція студентів третього курсу в одному з районів області. Родзинкою свята можна вважати привітання першокурсників випускниками кафедри, які  вітають студентів першого курсу з початком їх студентського життя та урочисто передають їм символи студентського життя кафедри, це «Символ кафедри» та «Ключ від знань». Таким чином, наведений виховний захід сприяє дружньому прийому першокурсників і формування в їх свідомості духу кафедри.
 

           

День студента 

«Професійний» день студентської молоді зазвичай святкують гучно та весело. Не є виключенням і святкування в стінах університету, де проводиться приурочений до свята КВК, вікторини та конкурси змагання між студентськими командами. Для участі у КВК, зазвичай формується дві команди, до складу яких входять студенти всіх курсів, що дозволяє їм ближче познайомитись один з одним, поспілкуватись, поділитись досвідом. Це, на нашу думку, є важливим методичним моментом в організації виховного заходу. Командні конкурси сплановано так, щоб студенти могли проявити свої інтелектуальні і творчі здібності.

Окрім того, академічні групи, представляють у вигляді театралізованих номерів та фото колажів свої студентські будні та дозвілля. Викладачі, в свою чергу, також готуються до свята та презентують кумедні моменти свого життя на фотографіях. Таке спілкування студентів і викладачів дозволяє проводити виховні заходи в дружній, майже сімейній атмосфері і не тільки відпочивати,  а й виховувати щирість і відвертість у студентів, безпосередньо своїм власним прикладом. Проведення подібних заходів є важливим напрямом виховної роботи зі студентами, що в свою чергу сприяє формуванню не тільки дружньої атмосфери, а й покращенню організації навчального процесу.  

 

 

Новорічне святкування

Зазвичай, новорічне святкування є найяскравішим і проводиться в форматі карнавалу. Кожна академічна група готує творчий номер; найчастіше це пісні, танці, кумедні жарти, пов’язані між собою сюжетною лінією. Такий формат святкування дозволяє студентам проявити свої творчі здібності та таланти.  

Сама підготовка до свята є важливим виховним моментом на груповому рівні, це ще одна можливість краще впізнати один одного; з точки зору індивідуального виховання – розвиток комунікативних компетентностей особистості. Новорічне святкування потребує значної підготовки, проте дозволяє студентам зануритись в невимушену атмосферу новорічних святкових емоцій, привітати один одного та відволіктися від зимової сесії на період святкування.

            

 

День відмінника

Започаткований у 2005 році кафедрою день Відмінника, проводиться наприкінці травня, коли літня сесія вже здана, та приурочується до заключного засідання дискусійного клубу. Декан та завідувач кафедри підбивають підсумки про проведену роботу останнього року, відзначають успіхи студентів в усіх галузях життя кафедри та університету: навчанні, науковій діяльності, участі у конференціях, самоуправлінні, художній самодіяльності тощо. Нагородження студентського активу зазвичай проводиться в трьох «номінаціях»: за відмінні успіхи в навчанні, за активну наукову роботу, за допомогу в організації і проведенні конференції «Регіон: суспільно-географічні аспекти». Найактивніших та найуспішніших студентів нагороджують почесними грамотами та цінними призами. 

Проведення Дня відмінника дозволяє підвищити значимість навчання, наукової та суспільної діяльності, а також сформувати позитивний імідж активного студента. Це спонукає до нових досягнень і прагнення самореалізуватися в різних галузях університетського життя та несе позитивний вплив на розвиток особистості студента. 

 

 

Свято випускника 

Випускний бал завжди є найжаданішим і в той же час найсумнішим святом, адже з одного боку починається нова віха з іншого – завершується ще один період життя. Студентський випускний – останній дзвоник безтубротного часу, час для того, щоб пригадати найяскравіші моменти студентського життя і, можливо, намітити плани на майбутнє.  

До дня випускника готуються всі студенти, адже за роки навчання на кафедрі вони потоваришували. Студенти готують до свята театралізовані привітання, кумедні відео-привітання, невеличкі презенти та віршовані побажання, на згадку про незабутні роки студентів-географів.  Також студенти кожного курсу прагнуть щось «подарувати» на згадку випускникам: фільми та фотоколажі про їх студентське життя, літні практики, дитячі роки; памятні дзвіночки та книжки.  Зазвичай під час свята, викладачі та співробітники кафедри пригадують цікаві моменти зі студентського життя випускників та складають віртуальний портрет кожного з них. Випускники отримують квіти, подарунки та почесні грамоти з певними номінаціями, у яких зазначались особисті якості та оригінальні досягнення кожного з випускників. В свою чергу випускники діляться своїми спогадами, порадами та побажаннями молодшим товарищам, дякують кафедрі та університету за незабутні студентські роки.

Традицією кафедри стало заповідати наказ завідувача кафедри про «щасливе та гідне життя та пам'ять про свою alma mater».
 


 

Кураторські години
 

Виховна робота групового рівня проводиться на рівні академічної групи та забезпечується куратором, який з перших днів допомагає студентам сформувати колектив. Академгрупи проводять як індивідуальну, так і групову організаційно-виховну та культурно-освітню роботу, встановлюють зв’язок з батьками студентів, з’ясовують особистісні проблеми студентів тощо. Саме куратору найбільшою мірою належить сприяти забезпеченню у стінах ВНЗ гармонійного розвитку, соціальної активності, громадської відповідальності, інтелектуально-творчої діяльності, працьовитості, підприємливості й ініціативності, інших позитивних якостей студентів.

Куратори в академічних групах зосереджують свою увагу на наданні допомоги активу в плануванні та проведенні організаційної і навчально-виховної роботи, направленої на досягнення якісних показників успішності, підтримання дисципліни і підвищення громадської активності студентів. Основними формами виховної роботи на груповому рівні є кураторські години, екскурсії та культурно-розважальні заходи.

Кураторські години є важливою та найбільш поширеною формою виховної роботи в академічній групі. Вони повинні включатись до розкладу і проводитись один раз на два тижні в певний день.

Метою кураторських годин є всебічний гармонійний розвиток творчої особистості, аналіз власних життєвих позицій, створення здорового соціально-психологічного середовища в групі, що має забезпечити формування правильного відношення до об’єктів навколишньої дійсності, усвідомлення себе носієм матеріальних та духовних цінностей, їх збереження та передача наступним поколінням. Кураторські години зазвичай проводяться у формі тематичних лекцій, диспутів або бесіди, в тому числі і індивідуальні, рольові ігри, конкурси, перегляди документальних відеофільмів з обговорення тощо.  

Неоднаковий життєвий досвід студентів академічних груп, отриманий в різних соціальних умовах, часто ускладнює процес взаєморозуміння із однолітками, викладачами, гальмує досягнення поставленої мети, створюючи негативну атмосферу. Тому теми кураторських годин обираються згідно з індивідуальними психологічними особливостями студентів та є проблемними, актуальними, цікавими і присвячуються: морально-етичним, естетичним, психологічним проблемам у суспільстві, питанням держави та права, екологічної ситуації, сімейно-статевих стосунків та загальностудентським подіям (святам, ювілейним датам) тощо.

Основна роль організації та проведення кураторських годин належить куратору та активу академічної групи. Куратор має володіти необхідним життєвим досвідом, педагогічною інтуїцією, усвідомлювати власну індивідуальність та відповідальність за долю студентів, вміти впливати на розвиток особистостей студентів, допомагати їм приймати правильні рішення, бути творчою людиною тощо.
 

 
Чи подобається Вам наш сайт?
Чи подобається Вам наш сайт?
 
Друга іноземна мова
Яку іноземну мову Ви хотіли би вивчати під час навчання на кафедрі?
 
Практики кафедри
Практика якого курсу запам'яталася Вам найбільше?